Kenteken check 71-RLZ-4

BMW 523i

NL
71-RLZ-4

8.1Rapportcijfer

Marktwaarde

€ 10.000 tot € 12.400,-

Catalogusprijs

€ 71.980,-

BPM

€ 12.776,-

Import

Nee

Bouwjaar

2011

Tennaamstelling

2025-11-17

Laatste prijs

€ 100.000,-

Laatste kmstand

100.000 km

BMW 523i 2011

Deze BMW 523i met kenteken 71-RLZ-4 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011. Destijds had deze BMW een catalogusprijs van € 71.980 inclusief BTW en BPM. Deze auto rijdt op benzine. De motor levert een vermogen van 204 pk. Dit model beschikt over een 2996 cc motor met 6 cilinders. Volgens de fabrieksopgave verbruikt deze auto 7.6 l/100 km. Dit model heeft een gewicht van 1.725 kg. De laatste tenaamstelling van deze auto vond plaats in 2025. Dit voertuig moet over 35 dagen opnieuw APK-gekeurd worden. De auto heeft sinds de registratie 6 keer van eigenaar gewisseld. Op dit moment bedraagt de dagwaarde van dit voertuig ongeveer € 11.800.

Specificaties

Merk & Model

BMW 523i sedan

Type

Sedan

Kleur

Zwart

Topsnelheid

234 km/u

Brandstof

Benzine

Transmissie

Automaat

Merk BMW
Model 523i
Type sedan
Kleur zwart
Aantal deuren 4
Gewicht 1725 kg
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Versnellingen 8
Aantal cilinders 6
Cilinderinhoud 2996 m3
Vermogen (brandstofmotor) 204 pk
Brandstof Benzine
Tennaamstelling 2025-11-17
Eerste registratie 2011-06-25
Eerste toelating in Nederland 2011-06-25
APK vervaldatum 2026-01-12
Laatste RDW kilometerstand registratie in 2024
Gebruikt als taxi nee

Marktwaarde

Deze auto kopen?

Kopen bij een merkdealer

€ 12.400

Kopen bij een handelaar

€ 11.800

Kopen bij een particulier

€ 11.200

Deze auto verkopen?

Inruilprijs

€ 10.000

Particuliere verkoop

€ 11.200

Dagwaarde

Carscanner.nl voorspelt de huidige marktwaarde van deze auto op basis van de volgende kenmerken:

  • model
  • bouwjaar
  • geschatte kilometerstand
  • nieuwprijs
  • verkoper

De daadwerkelijke waarde kan verschillen op basis van de huidige staat van de auto:

  • actuele kilometerstand
  • schades
  • onderhoud
  • slijtage

Verkoopgeschiedenis

Premium rapport

Verkoopprijzen en kilomerstanden zijn beschikbaar in ons premium rapport.

Bekijk alle voordelen

Prijzen en kilometerstanden historie in een premium rapport

vanaf 4,99 per rapport.

Er zijn 6 kilometerstanden en 11 verkoopprijzen bekend over deze auto.

Bekijk alle voordelen van het premium rapport

Eigenaren historie

Eigenaren

6 recente eigenaren

  • 2018-01-04

    Aantal dagen in bezit: 1205

  • Onbekend aantal eigenaren in deze periode

  • 2021-04-23

    Aantal dagen in bezit: 132

  • 2021-09-02

    Aantal dagen in bezit: 6

  • 2021-09-08

    Aantal dagen in bezit: 12

  • 2021-09-20

    Aantal dagen in bezit: 47

  • 2021-11-06

    Aantal dagen in bezit: 18

  • 2021-11-24

    Aantal dagen in bezit: 62

  • 2022-01-25

    Aantal dagen in bezit: 797

  • 2024-04-01

    Aantal dagen in bezit: 481

  • 2025-07-26

    Aantal dagen in bezit: 71

  • 2025-10-05

    Aantal dagen in bezit: 43

  • 2025-11-17

    Aantal dagen in bezit: 20

  • 2025-12-08

Schadeverleden

Online schadeverleden

Check beschikbaar

Wacht op keuren (WOK status)

Check beschikbaar

Gestolen check

Check beschikbaar

BPM schade check

Niet van toepassing

Schade check

Wil je weten of deze auto een schadeverleden heeft? Deze informatie is alleen beschikbaar in ons premium rapport.

Bekijk de voordelen van ons premium rapport

Kilometerstand controle

Online historie

6 kilometerstanden bekend

Tellerstand oordeel

Check beschikbaar

Kilometerstand controle

De resultaten van onze kilometerstand controle zijn alleen zichtbaar in ons premium rapport.

Bekijk de voordelen van ons premium rapport

APK keuringen

  • 2022-12-28
    2022-12-28

    Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm

  • 2024-12-23
    2024-12-23

    Veer gebroken of gescheurd

Terugroepacties

  • 05-11-2025
    Motorrijtuigen - carrosserie (beschermingsmiddelen inzittenden)
    Deze terugroepactie is nog niet verholpen.
    Omschrijving defect

    Er is mogelijk naderhand een ander stuurwiel gemonteerd met een airbag waarvan het gas in de gasgenerator kan verouderen.

    Materiële gevolgen

    Het kan niet worden uitgesloten dat bij het activering van de airbag na een ongeval een te hoge druk in de gasgenerator ontstaat, waardoor deze barst en rondvliegende metalen onderdelen ernstig of in extreme gevallen dodelijk letsel veroorzaken.

    Beschrijving van het herstel

    De fabrikant raadt u ten zeerste aan om van verder gebruik af te zien en onmiddellijk een afspraak te maken met een BMW-vestiging of BMW-partner. Deze zal de bestuurdersairbag controleren en indien nodig vervangen.

Premium rapport bestellen?
Vanaf 4,99 per rapport!
X